History z akce |
|
místo konání: | podél pražského potoka
Rokytka povodí Běchovického potoka a Rokytky |
termín konání: | 15. března 2003 |
Ahoj,
jak jste určitě postřehli, i naše druhá cykloakce byla poněkud poznamenána počasím, i když tentokrát to bylo spíše díky OAJově „vyměknutí“. Před původním termínem 8.3. bylo celý týden ošklivo - až to OAJ psychicky neustál a v pátek kolem deváté večer rozeslal esemesku:
Od: |
OAJ |
Odesláno: | 7.3.2003 20:47 |
Text: |
S
ohledem na pochmurnou predpoved zitrejsi akci Rokytka rusim a presouvam ji
na stejny cas o tyden pozdeji (pokud bude lepsi pocasi). |
…a
celou sobotu bylo nádherně…
Po celý následující týden bylo sice poněkud mrazivo, ale již jsme se počasím zastrašit nedali. A tak jsme se v sobotu 15. 3. po desáté ranní sjížděli na Masaryčce. Překvapivě si všichni plně uvědomovali, že vlak rozhodně na nikoho nečeká, takže jsme se sešli i se slušným časovým předstihem.
Zúčastnění:
OAJ (Marcela tentokrát byla v Plzni)
Láďa + Simča
Vašavky
Vrstevnice + Podčarovka
…celkem
7 lidí…
Zakoupení jízdenek a naložení
se do vlaku proběhlo bez komplikací. Ty nastaly až ve chvíli, kdy se začali
nudit průvodčí. Nejenže neskrývali úděs nad tím, jaké „množství“
cyklistů se hodlá přepravit (na 3 vagóny bylo našich 7 kol evidentně moc),
ale navíc jsme byli vykázáni se svými bicykly na plošinu ke dveřím,
abychom nepřekáželi, ačkoli jsme tam každému překáželi. Průvodčí
byli ve svých požadavcích dost nekompromisní a vzhledem k tomu, že
jsme ještě nevyjeli, raději jsme poslechli - lepší, než být násilně vykázán
z vlaku. Vašek to ale nesl dost těžce a chtěl se hádat (ale průvodčí
včas odešli prudit do jiné části vlaku), no a Láďovi při prvních
pohybech vlaku spadlo kolo a ulomilo se mu kus přilby. Ach jo…, ale vyjeli
jsme přesně na čas.
Kolem jedenácté
jsme byli v Úvalech - nepěkné nádraží. Otlučené betonové sloupy,
rozbité nápisy - no, tady České dráhy do svého majetku příliš
neinvestují. Nebyl důvod se zde dlouho zdržovat, takže po nezbytné
fotodokumentaci jsme vyrazili.
Průjezd Úvalama byl bez
komplikací - taková asfaltová nuda. „Legrace“ nastala až na okraji Klánovického
lesa. Celou cestu vlakem jsme šmírovali, jak moc jsou lesy rozmoklé a nutno
říci, že vizuelně to nevypadalo nijak podezřele. Směle jsme tedy šlápli
do pedálů a vyrazili lesní cestou. V tom okamžiku se nás ale zmocnilo
zděšení - naše kola se zabořila do rozměklé půdy schované pod vrstvou
suchého listí. Okamžitě se ozvalo cvakání přehazovaček, ale výsledek
byl téměř nulový. I naše snahy jet co nejvíce po okraji cesty vyšly na prázdno
a kličkovat mezi stromy se nikomu moc nechtělo. Netrvalo to dlouho a řidítka
jsme přeměnili v tlačítka a doufali jsme, že až dojdeme k blízkému
rozcestí pod viaduktem, situace se zlepší.
Opak byl ovšem pravdou - pod
viaduktem (evidentně široko daleko nejnižší bod) bylo „moře“, kterým
odnikud nikam protékal potok. A kolem toho všeho bylo docela slušné bahniště.
Ani jsme se nesnažili přiblížit se. S ohledem na situaci jsme přehodnotili
naši další cestu - končíme s průzkumem cest Klánovického polesí a
nadále se budeme snažit dostat se co nejjednodušším způsobem na blízkou
cyklostezku a po ní co nejrychleji do hospody na nádraží v Klánovicích.
Cyklostezka nás příjemně
překvapila - byla asfaltová a rovná a svítilo tu sluníčko a netrvalo to
dlouho a stanuli jsme před hospodou na nádraží v Klánovicích, kterou si Láďa
vyhlédnul již z vlaku. U piva, čaje a občas i polévky jsme tady vydrželi
více jak hodinku. Sice padaly nepěkné návrhy, zda by nebylo lepší vyčkat
vlaku, ale to by bylo nečestné a nesportovní. Kolem
jedné jsme se proto zase vydali na cestu.
Dál to bylo celkem jednoduché
- podél tratě jsme jeli až do Běchovic. Cesta proběhla OK i s krátkou
pauzičkou na čůrání. Z Běchovic jsme pak jeli podél tratě a směťáku
do Dolních Počernic - tady podle mapy už někde tekla i Rokytka. Tu jsme ale
spatřili až v Počernicích za Počernickým rybníkem a nadále jsme se
striktně drželi podél toku. Projeli jsme Hostavice a Kyje, chvílemi jsme to
brali lesem, chvílemi jsme museli vzít za vděk silnicí, kousek nás ještě
neminulo bahno. A také jsme museli zmáknout dokopec před Vysočanama. A
jednou sebou Vašek prásknul, když se mu nezdařilo včas vytáhnout nohu z nášlapů.
Ve Vysočanech už okolí
potoka nabralo striktně městský charakter a v Hloubětíně jsme museli
potok na chvíli opustit, protože zdejší průmyslová zóna nedovolovala
cestu po břehu. A prodírat se s kolem cestou necestou se nikomu nechtělo. Naštěstí
se hlavní Poděbradská rekonstruovala, takže se jelo pohodově. Jednou jsme
se ještě pokusili přiblížit se k Rokytce, ale nezdařilo se. A nebylo
to tu ani nijak přívětivé - opuštěné budovy jakési bývalé tovární
budovy či nádražíčka vypadaly dost ponuře.
Na Harfě jsme zase mohli
sjet k potoku - tady se už jelo skvěle. Přes Libeň to byl samý park
(tedy pokud pominu, že jsme museli překonat Vysočanskou dálniční spojku) a
než jsme se nadáli, byli jsme u soutoku s Vltavou. Jen Láďa pořád a
pořád už odkudsi z Vysočan propagoval hospodu, ale návštěvu tohoto
zařízení jsme ponechali až na konec cesty, protože teď se rozsedět v putyce,
to by znamenalo dojíždět zřejmě po tmě a to se nám nechtělo.
První fáze cesty podél
Vltavy byla silně narušena výstavbou metra - cyklostezka byla neprůjezdná,
takže jsme se museli kousek vrátit a na cyklostezku jsme najeli zase až u
tramvajového mostu. No a pak už to byla vysloveně pohoda. U pěší lávky u
ZOO se s námi rozloučili Vašavky a my jsme vjeli do Stromovky - tak tady
to byl pro nás naopak vysloveně šok. Trojský
ostrov byl téměř celý vykácen, zahrádkářská kolonie nikde, jezdecký
areál nikde, o bývalé hospodě u přívozu ani nemluvě a ve Stromovce samotné
byly travnaté plochy většinou zorány a jak se vzpamatují stromy, to asi zatím
netuší nikdo. Docela síla.
Kolem
půl páté jsme dojeli na Letnou - já s Podčarovkou jsme odjeli směrem
k domovu a OAJ s Čihákama šli uklidit kola do garáže a pak v nejbližší
hospůdce hodnotně zhodnotili dnešní akci.
Rekapitulace |
|
Najeto: | 45 km |
Čistý čas: | 3:20 |
Prům.rychlost: | 13,4 km/h. |
Šlapej dál !
V Praze dne 25. března 2003
Vrstevnice
Epilog:
Na dnešní den byla naplánována cyklistická akce, ale i když naše
cyklistické zážitky časem pominou, sobota 15. 3. 2003 zůstane navždy v historii
BBCC
nesmazatelně zaznamenána. Právě v tento den večer dotlouklo srdce
Karla Kalivody…
originální History.DOC od Vrstevnice je ke stažení zde
BBCC - na hlavní stránku |
správce
stránky: Honza Brč e-mail: Brc@BBCC.cz |
naposledy
upraveno: 22.04.2003 23:34 |