History z akce
NaKoOkoKoko

(Na Kole Okolím Kokořínska)
aneb Medonosy II.

odkaz na hlavní stránku www.BBCC.cz   BBCC

místo konání: Medonosy a okolí
termín konání: 25.-27. dubna 2003

Ahoj,

tato akce opět nebyla původně v plánu, ale prostě tak nějak vyplynula - no, je vidět, že jakmile na tom kole nesedíme jednou za 14 dní, tak už nám to začíná chybět. A protože k zorganizování čehokoli nemáme daleko, mohli jsme o tomto býti hosty na víkendovém Čihákovic sídle v Medonosích.

pátek 25. dubna

Po sedmé večerní se nás tu sjelo zatím jen pár:

2x Čiháci (bez Simči, která trávila víkend po svém)

2x OAJové

1x Vr.

…prozatím celkem 5 lidí…

Ale rozhodně jsme se nenudili a to hlavně díky Láďovi, který pro nás zcela neplánovaně uskutečnil noční bojovku „hledáme klíče“ - trošku tím sice lezl do zelí Radaně, jejíž výsadou je rozličné zapomínání klíčů, ale Láďa je holt založil dříve, než jsme ho na to mohli upozornit. Na počátku byla jeho velmi dobrá vůle a strach o naše vozidla na cestě, takže nás donutil zaparkovat na zahradě. Je fakt, že poslední, co s klíči učinil bylo, že bránu otevřel. Zamknout ji už ale neměl čím a vzhledem k tomu, že na svazku byly veškeré klíče od víkendové nemovitosti, nenechalo jejich zmizení klidným nikoho z nás. Náhodní kolemjdoucí nás pak mohli spatřit jak se svítilnami téměř po čtyřech lezeme po trávníku a mapujeme každou píď Čihákovic pozemku. Střídavě pak chodíme s Láďou po okolí a mapujeme jeho poslední pohyby. Klíčů prostě nebylo a kolemjdoucí se bavili…

Trvalo to nekonečně dlouho a teprve až když mě přikázali opět s Favoritem popojet ven a zpět, klíče se náhle zaleskly v odrazu zadních světel zcela zamáčknuté do měkké zeminy uprostřed otevřené brány. Láďa je tam prostě odložil, aby je nezaložil a já jsem je při průjezdu zcela lakonicky zamáčkla kolem do zdejšího humusu.

No a pak už jsme jen zapíjeli náš úspěch - seděli jsme v kuchyni, kecali jsme a furt jsme domazávali chleby a dosypávali brambůrky a dokrajovali meloun až byla půlnoc, kdy jsem šla s Marcelou spát. Ostatní ještě zůstali s tím, že si dají závěrečnou sklenku vodky s Fantou a rovněž se uloží - dali láhev a půl a šli spát ve tři

sobota 26. dubna

V 8,15 nás probudilo troubení a bušení na dveře stavení. To přijel

a bylo evidentní, že ten nás již spát nenechá. Pozvolna jsme tedy vstávali, snídali a vítali na zápraží další účastníky:

MPepa (v 9,00)

BrJájové (v 9,30 !!!)

Brzi (v 10,08)

Rajče a Mirek ( v 10,15)

… celkem 12 lidí…

V průběhu dne jsem byla ostatními pod nátlakem donucena učinit následující zápis do kroniky:

NUTNO NAPSAT DO HISTORY, I KDYBY TO BYLO TO JEDINÉ:
Celý den jsem všechny tahala (MUČILA) za sebou díky kondici,
kterou jsem získala na cyklomasturbátoru !!!

Nevypadá to, ale tento trest byl pro ostatní dostatečnou satisfakcí (naštěstí). Z této akce se ale nakonec přece jenom podařilo zapsat více.

Dlouho to trvalo než jsme vyrazili, ale v 10,45 se konečně zadařilo. Opozdil se jen Mirek, který ve startovní euforii zapomněl kolo, takže na trasu nejprve vyběhnul. Uběhnul ale jen pár kroků, ovšem když se pro kolo vrátil, tak měl navíc spadlý řetěz.

Trasa byla pro dnešek jen tak zlehka nastíněna a bylo rozhodnuto vydat se do severozápadní části Kokořínska, kam kola BBCC zatím ještě nezavítala. Průběžně pak itik podléhal drobným kolektivním úpravám, podle okamžité nálady mužstva a ženstva.

Počátek trasy to byla taková nostalgie provázená mnoha vzpomínkami na Medonosy I. :

na rozehřátí jsme si dali dokopeček na Osinalické sedlo, kde se popásali koně. Byli značně dotěrní, oslintali nějká kola a Jája se jich bála s tím, že zvířata ji děsí. Brč ji ovšem nevadí, protože to je jen takové „morčátko“.

přesně ve 12,00 jsme zasedali k občerstvení ve Vrabcově, takže Mirek byl vysloveně spokojen. Bylo pivo a mléčný Guiness koktejl a samozřejmě chléb se škvarkama. Toho ale nakonec bylo tolik (oni nám totiž ještě nějaký ten krajíček přidali, protože některé chleby byly podměrečné), že jsme si zbylé nechali zabalit sebou. Před námi byla zatím neprozkoumaná část kokořínska a nikdo nevěděl, co nás cestou potká.

známá pro nás pak byla ještě cesta z Vrabcova do Dubé, kam jsem původně vůbec jet nechtěla, ale Oaj nás tam nějak dovedl. Nakonec stějně jiné cesty nebylo, protože ČTZ, kterou jsem dle mapy hodlala využít, zmizela v důsledku zesoukromnění pozemků přes něž procházela.

Dubé už nás ale čekalo zatím nepoznané:

původně jsme chtěli jet do Pavliček (cca 5 km), ale Oaj tvrdil, že musíme tamtou silnicí a ne po modré jak jsem chtěla já. Díky tomu jsme pak po 5 km zjistili, že jsme někde docela jinde a do Pavliček to máme opět 5 km, ale z druhé strany.

každé zabloudění je ale vždy k něčemu dobré - díky tomuto přehmatu jsme objevili nádhernou vesničku plnou roubenek zvanou Lhota. Tady jakoby se zastavil čas. A pak jsme narazili i na cyklotrasu, která de facto kopírovala náš itik a tak jsme se rozhodli nadále se jí držet.

při odpočinku nad Lhotou nám pak Jirka sr. dodal podpůrných prostředků (tabletku Energitu), což jsme jednohlasně překřtili na „přijímání pod Jirku“.

Pavličky

konečně jsme do té vesnice dojeli.

Jarka zde přehodnotila situaci a rozhodla se jet domů. Pro dnešek měla cyklistiky tak akorát dost a 30 km ji pro udržení kondice bohatě stačilo.

z Pavliček jsme pak jeli Čapím dolem, což byla nádherná cesta lesem. A nad sjezdem do Obroku nás zmámilo lesní ticho k odpočinku. Všichni jsme popadali do borůvčí a s výhledem na selektivně zvětralé pískovcové útvary jsme hodnou chvíli lenivěli zahříváni slunečními paprsky. Dál jsme jeli, až když jsem splnila Brčovu podmínku - kousnout Brziho do nohy. Je fakt, že Brzi se lehce cuknul, ale zase tolik jsem nestiskla…

no a pak už nás čekal jen terénní sjezd pískovcovou pěšinou do Obroku.

Obrok

tak tady Brzi zamáčknul slzu neboť ve vesničce poznal místo, kam jezdíval s rodiči na prázdniny do rekreačního střediska jakéhosi podniku (promiň Brzi, nějak mi vypadlo, kdeže to tvůj otec pracoval).

původně jsme se tady chtěli dát vpravo po MTZ, ale pak jsme se rozhodli objet náves, díky čemuž jsme se neztratili z cyklotrasy.

po cyklotrase a dále po silnici jsme nakonec jeli až do Blíževedel.

Blíževedly

původně tady byl plánován oběd, ale díky změnám v trase jsme již dávno opustili myšlenku, že bychom do tak vzdálené vsi vůbec dojeli.

nakonec jsme tu ale neobědvali, protože zdejší restaurační zařízení vypadala nehygienicky již zvenčí, což uznal i Oaj.

rozhodli jsme se tedy popojet do 5 km vzdáleného penzionu Ráj - cesta byla opět plná nostalgických vzpomínek, tentokrát ovšem na trasu, kterou kdysi organizovala Gábina ze Zahrádek. A bez nostalgie se neobešla ani návštěva Ráje, kde jsme tehdy rovněž obědvali.

penzión Ráj

byly téměř čtyři odpoledne a my jsme zasedali k obědu.

Mirka se zde poněkud zmocnila hrůza, když zjistil, že máme na tacháči krásných 40 km a do Medonos je to dobrých 20 km, ale vzdušnou čarou. Nikdo z nás vlastně netušil, jak se dostaneme zpět, ale všichni se dožadovali co nejkratší cesty. Jirka sr. nás sice mátořil k zajížďce do České Lípy ke svému známému na kávu, ale pro podporu své iniciativy nezískal vůbec nikoho.

dobře jsme se ale naobědvali a odpočinuli jsme si a kolem 17,15 jsme vyjeli na zpáteční cestu. Nejprve jsme to vzali zpět do Litic a pak směrem na Hvězdu až na ZTZ = Vlhošťský důl. Tím jsme jeli až na MTZ.

MTZ

nejprve to byla krásná cesta podél lesa, kde jsme postupně potkávali partičku „potulných šumařů“.

pak se ale cesta obrátila prudce vzhůru - tady někde jsme na větvi našli zelenou bundu s občankou na jméno MUDr. Řezníček. Chvíli jsme váhali zda ponechat nález na pospas lesu, ale nakonec jsme se rozhodli vzít jej sebou s tím, že v pondělí zjistím, kdo dotyčný MUDr. Řezníček je a zajistím adekvátní nálezné.

dál nás cesta vedla skalami - tady jsme si docela slušně posílili ruce, protože jsme kola rvali stržemi vzhůru. Odměnou nám ale byla nádherná cesta po hřebeni roubená vřesovištěm a s úžasným výhledem do okolí.

na úplný vrcholek nám pak zbýval ještě kousek dokopce, kde se značnou měrou projevila únava družstva. Zatímco já jsem setrvala v sedle a dokopec jsem vyšlápla, ostatní změnili řidítka v tlačítka a se slovy: „My tě z toho kola sundáme“ za mnou metali rozličné kamení. Je ale fakt, že kdyby neházeli, asi bych také slezla.

netrvalo to dlouho a MTZ se obrátila prudce dolů. Je fakt, že mnohým se nechtělo ztratit draze nabytou výšku, ale nebylo zbytí. Stočili jsme se na cestu zvanou Kraví doly a dále pak Obrocká cesta. A i když jsme z počátku museli zdolat krkolomnou strž směrem dolů, dál to byla nádherná cesta. Navíc - než jsme se nadáli, byli jsme zase v Obroku.

a kdo neví, co to bylo za cestu, tak to bylo tam, co jsme potkali ty hasiče, že za námi hoří les. A že to nebyl jen tak obyčejný táboráček, o tom svědčí zprávy z deního tisku:

Lesní požáry zaměstnávaly hasiče po celé republice
(zdroj ČTK 28.4.2003)

Blesk

Metro

Obrok

všichni byli dost překvapení, že to tady už znají. Nikdo neočekával, že budeme zpět za takovou chvilinku.

opět jsme zlehka obkroužili vesnici, aby Brzi mohl zamáčknout slzu u rekreačního střediska, a dál jsme jeli po silnici na Tuháň, Zakšín a Medonosy.

nikde už jsme se nijak zvlášť nezdržovali, protože už toho tak nějak měli všichni dost.

Rekapitulace

Najeto:  60 km (Jarka cca 30 km)
Čistý čas:  3:55
Prům.rychlost:  15,1 km/hod.
Trasa:  Medonosy - Osinalické sedlo - ZTZ - Vrabcov - Dubá - po silnici - Lhota - Pavličky - Čapí důl - Obrok - Blíževedly - penzión Ráj - Litice - ZTZ = Vlhošťský důl - MTZ - Kraví doly - Obrocká cesta - Obrok - po silnici - Tuháň - Zakšín - Medonosy

Večer v Medonosích

poměrně brzy všichni (Mpepa, Brzi a Mirek Rajčetem) odjeli, BrJájové a Jirka sr.  pak odjeli kolem desáté.

na druhou stranu přijeli Vašavky. Náš počet se tedy opět změnil a ustálil se na

… celkem 7 lidech…

Volala ještě Gábina, že zítra možná přijede s PP.

No a pak už jsme se jen nacpali a napili a spát šli poslední kolem druhé ranní.

neděle 27. dubna

Vstávali jsme před devátou a plně k vědomí nás probudila až Brčova

SMSka

Od:

Brce

Komu:  Vr
Odesláno:  27. dubna 2003 10:45
Text:  muzes si nas pripsat do seznamu: pres noc nam z auta ukradli obe kola...  :o( Brc

Jo, jo, měli holt přespat…

Kolem jedenácté jsme pak vyjeli. Gábina a PP nepřijeli.

Dnes bylo stejně teplo jako včera, ale oproti včerejšku bylo poněkud pod mrakem a větrněji, což bylo patrné v odkrytých úsecích dnešní trasy.

Pro dnešek jsme zvolili jen takovou odpočinkovou trasu - prostě dojedem na oběd do Ráje a zpět. Vyjeli jsme opět na Osinalické sedlo, ale sjeli jsme do Osinalic a pak Uhlířským dolem. Tady byla naše cesta značně ztížena bahnem, které vydrželo až na okraj Střezivojic. Odtud už to byl jen kousek po silnici přes Tubož - prostě pořád s kopce.

Ráj - 13,00 - 14,00

jo, jo, už to není Ráj co býval. Je značně patrná změna majitele. Bývala to taková příjemná vandrácká hospoda a teď je to již na první pohled takový polotovar.

na terase neobsluhovali, protože bylo chladno (nejdříve jsme tomu nevěřili, ale pak jsme sami zakročili proti neustálému courání hostů ven a zpět - sakra to byl průvan), uvnitř bylo narváno a na WC nesvítilo světlo.

ALE jídlo bylo jako vždy rychlé a dobé.

NICMÉNĚ celkový dojem už prostě nic moc.

Z Ráje jsme to pak vzali klasicky po silnici do Vojtěchova, vynechali jsme původně plánovanou zajížďku na Pokličky (snad zase jindy) a Vojtěšským a Dobřeňským dolem jsme dojeli do Dobřeně. Pak už jen dolů Bukovským údolím, přes Dolní Vidim a už nás čekal jen poslední dokopeček do Horních Osinalic. No a pak už to bylo jen lesem dolů s kopce a vyjeli jsme v Medonosích za chalupou.

Rekapitulace

Najeto:  30,3 km
Čistý čas:  2:18
Prům.rychlost:  13,1 km/hod.
Trasa:  Medonosy - Osinalické sedlo - Osinalice - Uhlířský důl - Střezivojice - Tubož - Ráj - Vojtěchov - Vojtěšský důl - Dobřeňský důl - Dobřeň - Bukovské údolí - Dolní Vidim - Horní Osinalice - Medonosy

Zpět jsme byli asi v 15,30 a poměrně rychle jsme se zabalili a rozjeli jsme se ku Praze. Byl to velmi příjemný víkend a zjistili jsme, že jsou na Kokořínsku ještě oblasti, které vlastně vůbec neznáme. No, ještě se tu pár tras vymyslet dá. Tak zase někdy příště.

Šlapej dál !!!
odkaz naVrstevnice
V Praze dne 20. července 2003

A na závěr - to už tady dlouho nebylo - nějaké ty ztráty:

Od:

OAJe

Komu:  BBCC-Alive, BBCC-Friends, ...
Odesláno:  27. dubna 2003 22:13
Předmět:  Ztraty a nalezy
Text

Po akci NaKoOkoKoko zůstala v Medonosích tmavomodrá mikina menší velikosti s nápisem "Top Climber" - majitel nechť se ozve Marcele na telefon 604 268 560 a dohodne si převzetí !!!

OAJ

P. S.
A jak to dopadlo s bundou MUDr. Řezníčka?!? Pan doktor byl, samozřejmě, vypátrán. Šlo o zubaře působícího v Lovosicích a jako nálezné jsme od něj obdrželi skvělý koňak (žádné falešné bradny z pofidérní palírny), který byl vypit na dalších akcích na zdraví všech cyklistů a potulných šumařů.

originální History.DOC od Vrstevnice je ke stažení zde

odkaz na hlavní stránku www.BBCC.cz