History z akce |
BBCC |
místo konání: | Vltava |
termín konání: | 14. - 15. srpna 2004 |
Hned
po návratu z velké letní vody na Vltavě mne napadlo využít následující
volný víkend k malé letní vodě, kdy bychom se vrátili do vodácky
nejatraktivnějších partií Vltavy, na úsek z Krumlova do Boršova.
Po
krátké mejlové diskusi se sestava ustálila na třech osádkách – Brzi a
Michal, Čiháci: Vláďa a Simča a třetí loď OAJ a Marcela. Rozhodli jsme
se jet po masňácku, tj. bez vlastních lodí, výbavu nám slíbila
dodat
půjčovna LORA z Boršova (www.nebenet.cz/lora,
GSM 606 260 723).
Odjezd
byl stanoven na 7.00 v sobotu ráno. Brzi se na sraz dostavil dokonce s čtvrthodinovým
předstihem a tak jsme již za pět minut sedm opouštěli jeho megavozem Prahu.
Brzi zvolil trasu přes Písek, Čiháci vzápětí odjeli na mé nepříliš
dobré doporučení přes Tábor. To bylo hlavní příčinou toho, že skupina
vezená Brzim, který se po cestě moc neobtěžoval dopravními předpisy (zvláště
těmi jejich ustanoveními, které se zabývají rychlostními limity), dorazila
na tábořiště ve Zlaté Koruně za necelé dvě hodiny. Tou dobou byla
skupina Čiháků teprve v Sudoměři před Táborem. V klidu jsme
postavili stany, pozřeli první
piva
a čekali na Čiháky a autobus fy INGE, který nás všechny měl odvézt do Českého
Krumlova. V době plánovaného odjezdu se skupina Čiháků již blížila
od Českých Budějovic. Tak nastal lehký organizační zmatek, vyvolaný
jednak lehkým zdržením Čiháků a druhak značným zdržením příjezdu
autobusu INGE. Nakonec to ale dopadlo tak, že na tábořiště do Zlaté Koruny
dorazili i Čiháci, zaparkovali vozidlo a dokonce stihli i autobus. Přesto, že
jsme měli svá místa předem rezervovaná (stejně jako asi desítka dalších
lidí), přijel autobus již zcela obsazen. Navíc se jednalo o tentýž stroj,
který jsme použili loni a o jehož jízdních vlastnostech jsme už měli dost
nepříznivých poznatků.
Nacpali
jsme se bezohledně dovnitř, řidič rozdráždil strojovnu a rychlostí nepřesahující
o moc 20 km/hod jsme se jali překonávat 9 km vzdálenosti do Českého
Krumlova. Řidič byl do té míry vytížen zvládáním obskurního vozidla,
že zapomněl inkasovat jízdné, čímž nám zlevnil zájezd o 180,- Kč.
Tou dobou již dvě děvčata z LORA skládala tři naše plastovky s pádly
a sudy v Krumlově. LORY ochotně počkaly, než se pěšky vrátíme z krumlovského
tábořiště (kde jedině dokáže autobus Inge zastavit) k prvnímu městskému
mostu, a už jsme mohli vyrazit na Krumlovské jezy.
Počasí
v tu chvíli nebylo valné. Přes Krumlov přecházela jakási fronta a
byla docela dost zima. Její působení na naši plavební morálku jsme se
pokusili omezit požíváním rumu. První jez na Lyře přes rumové injekce sjížděl
jen Michal v singlu, my ostatní jsme jej potupně překonali spuštěním
lodí přes korunu jezu.
Další
jez (Mrázkův mlýn) jsme sice překonali retardérkou hladce, ale s tím,
že nás všechny důkladně osprchoval. Následovala další atraktivní část
programu, a to oběd v hospodě „U Matesa“ na nábřeží Vltavy. Během
konzumace jsme zjistili, že venku slušně prší a že obloha nabrala olověnou
barvu. Odhadovali jsme, jak dlouho budeme muset v hospodě ještě setrvat,
když tu náhle déšť ustal a obloha výrazně zesvětlala. Nezbylo než se
vydat k třetímu jezu, k Jelení lávce. Dřív, než se opět
zakaboní.
První
se do jezu vrhli Brzi a Michal, výsledek byl jasný. Jakmile loď vylili, přišel
Michal s návrhem, že zbylé dvě lodě převeze dolů v singlu. Nám
ostatním se totiž s ještě nestráveným obědem do dost studené vody
nechtělo. Dostal tedy nejdříve OAJovskou loď. Výsledek byl stejný jako u předchozí
jízdy. Michal už v tu chvíli vypadal jako promodralý vodník,
ale přesto se srdnatě posadil ještě do Čihácké lodi. A tentokrát
se lepší výsledek konečně dostavil. Michal se trefil do správné
trajektorie vedoucí těsně vlevo od středu propusti.
Potom
jsme se vydali ke Zlaté Koruně. Rum neuvěřitelně brzo došel a tak jsme uvítali
zastávku u maringotky u Svachovy Lhoty. I další plavba ubíhala velmi rychle
a tak jsme se přiblížili ke zlatokorunskému jezu. Vlna na konci propusti,
sviňa jedna, ten den pěkně zalívala. Mokří jsme byli důkladně všichni,
hlavně Čiháci, kterým hodila do lodi asi tak koupací vanu vody. Oba to tak
překvapilo, že šli zkoprněle bez dalších reakcí ke dnu. Vláďa nejdříve
nedobrovolně prozkoumal dno Vltavy pod jezem a pak už se věnoval vylévání
lodě. V kempu jsme byli chvíli po páté hodině.
Večer
jsme šli (jak jinak) do hospody. Tentokrát nikoliv do Rájova, ale do Zlaté
Koruny. Brziovci sice nejdříve pozřeli u stanu první dávku babiččiných
řízků, ale šli také, údajně jen proto, aby nás doprovodili. Urvali jsme
poslední volná místa a dali se do skvělého jídla. Pak šly ještě dortíky,
banány, koňáček a kávičky, řada
piv
atd. Okolo desáté jsme se odkulili do tábora a znaveni zapadli do stanů.
Nějací
ožralí kreténi pokládající se za
skupinu Rút 666 sice v noci kapánek dost řvali, což vyvolalo
u některých spolutáborníků alergické reakce téměř vrcholící
inzultacemi skupiny Rút 666, ale jinak noc proběhla v klidu až na to, že
několikrát varovně drobně zapršelo.
V neděli
ráno se vstávalo v 8.00 s tím, že řidiči za 90 minut odjíždějí,
aby odvezli veškerou výbavu a vozidla do Boršova. S patnáctisekundovým
zdržením to stihl i Vláďa. Já s Michalem jsme si pak vystáli asi třicetiminutovou
frontu na první ranní
pivo,
Simča navštívila objekt kláštera a už tu byl známý zdivočelý autobus
firmy INGE a v něm naši řidiči, Brzi a Vláďa.
Naskákat
do kánoí bylo téměř dílem okamžiku a my jsme vyrazili do Boršova.
Počasí se téměř umoudřilo, každopádně bylo tepleji než v sobotu.
Občas jsme zahlédli i sluníčko. Plavba odsejpala jak z partesu. Lehce
jsme zasvačili
na jedné loučce, Brziové hlavně zase babiččiny řízky, a už jsme
byli u Maringotky. Tam se opakovaly plackové a škvarkové orgie. Pouze vodní
skluzavku nikdo z nás nevyzkoušel. Usoudili jsme, že by naše pokusy
byly devastační a neodvažovali jsme si připavit přítomné šklebany o
atrakci. Ještě jsme se zastavili na jedno rychlé
pivo
v tábořišti pod Dívčím kamenem. Tam jsme zjistili, že i když je úhledné,
prázdné, klidné atd., je pro nás, cestující s auty, k ničemu,
protože příjezd oplývá nechutnými administrativními obstrukcemi. Krom
toho jsme usoudili, že je stavěné pro obry, protože lavičky i záchody byly
konstruovány tak, aby z nich našinec nedosáhl nohama na zem. Na záchodě
to nešlo, ale na lavicích u hospody se díky této konstrukční vadě dalo příjemně
houpat nohama, což tyto končetiny vytuhlé monotónní pozicí v lodi příjemně
prokrvovalo. Někomu se to ale mohlo zdát směšné.
V neděli
se cvakli jen Brzi s Michalem, kteří zaujati pozorováním bůhvíčeho
najeli na kámen obracák. Do Boršova jsem dojeli jinak v pořádku,
hladce jsme přetáhli Zátkův jez a o půl páté odpoledne jsme pod železničním
mostem předali LORÁM jejich výbavu. A už před osmou jsme s Vláďou
zasedli do Burundi, abychom předběžně vyhodnotili výpravu. Výsledek :
„velmi uspokojivá“
Zapsal
16.8.2004
OAJ
originální History.DOC od OAJe je ke stažení zde
BBCC - na hlavní stránku |
správce
stránky: Honza Brč e-mail: Brc@BBCC.cz |
naposledy
upraveno: 16.08.2004 |