BEROUNKA HISTORY zpět
V Praze dne 21. listopadu 1999
Ahoj všichni,
asi očekáváte, že
vám následující řádky přinesou naše zážitky z Chrtova
tajemství, ale díky lehkému skluzu v psaní History si na
odtajnění poslední akce ještě budete muset pár dní počkat.
Teď se vrátím k naší 25. akci,
která se konala v sobotu 6. listopadu a nesla název Berounka aneb Zavírání
vody.
Jak už název dává tušit,
kola jsme tentokrát ponechali doma a místo nich jsme naložili
lodě. I když jak kdo…
V 8,30 byl
stanoven sraz na Bílé Hoře u Autobazaru Klokočka, kde jsme se
také postupně sjížděli:
… takže nás bylo 16 lidí + 5 lodí + 7 aut …
8,55 - pod vedením Oldovy Felicie jsme vyjeli směrem na Hostivice, Křivoklát a Skryje. Lesy kolem silnice byly do zlata zbarvené spadaným listím a pokud pominu krátké zabloudění 3 aut (Brácha, Vrstevnice a Brzi) v Unhošti, pak cesta probíhala bez problémů. Cestou přes Zátoň Olda krátce zastavil, aby nám ukázal, kde budeme končit (cha, cha, cha - no ale nepředbíhejme…) a u kempu Višňová nám ukázal, kde bude pauzička na Halí Belí, jehož složení stále ještě tajil (i když my hudebně vzdělaní víme, že koně jsou v zelí).
10,10 - sjeli jsme pod most před Skryjemi -
byli jsme tedy u cíle naší autotrasy a na počátku loďotrasy
a pomalu jsme se začali připravovat na cestu:
Pfyzik oblékl neoprénový
oblek, Petr si ke kraťasům (a to tedy nekecám, i když se
teplota pohybovala kolem 10° C) nasadil kapitánskou čepici a
neoprénové boty, já jsem vytáhla zbrusu nové sněhule Made
in Thaiwan (překvapivě přežily a mohu je nosit i nadále) a
ostatní se nabalili do šusťáků, svetrů a všeho
možného.
Pak jsme slavnostně
fernetem pokřtili novou Pfyzikovu loď na Cherry
Submarine (Rychle ke dnu by bylo snáze zapamatovatelné, ale o
tomhle názvu Pfyzik ani příliš diskutovat nehodlal), no a pak
už nic nebránilo vyplutí.
Jak už bylo naznačeno
v pozvánce, konala se tato akce den před sedmým listopadem,
což je pro mnohé z nás dnem nesmazatelně spojeným s výročím
VŘSR, takže abychom alespoň částečně dostáli totalitním
tradicím, byli lodě označeny stylově názvem Aurora (číslo
pak označuje pořadí vyplutí):
My ostatní jsme pak nestylově (tedy s ohledem na VŘSR) tvořili silniční doprovod - tedy autosekci:
10,45 - sněhulky jsem vyměnila za holinky (díky tomuto obutí jsem také byla ve vodě jako první, sice jen do výše holinek, ale byla jsem v Berounce), pomohla jsem lodě stáhnout na vodu a flotila BBCC vyplula (ani jsme nepotřebovali výstřel z Aurory). No a my, zástupci autosekce, jsme kopírovali vodní tok po silnici.
11,06 - na třetím
kilometru
za Týřovicema jsme
(tedy autosekce) našli pěkný plácek u vody, kde jsme u kávy
čekali na lodní sekci. Bylo příjemné podzimní dopoledne, na
protějším břehu se vysoko nad hladinu tyčili strmé hroty Týřovických
skal a poklidné ticho náhle proříznul pronikavý smích hačice
Jindry - neklamné znamení, že se flotila blíží. O chvíli
později jsme uslyšeli tlukot pádel o hladinu vody a pak se ze
zatáčky vynořili první lodě. Byli tady…
Lodě profrčely
kolem nás, osádka nás letmo pozdravila a o kus dál zakotvili
u malého ostrohu, aby v klidu zachlastali - holt zahřívat
organismus je nutné.
11,40 - na šestém kilometru
opět jsme našli
vhodné místečko u vody, kam se dalo zajet autama a opět jsme
počkali na lodní sekci. Simča se už zahřála natolik, že si
sundala bundu, ale Jindra chtěla nekompromisně střídat, takže
její pozici háčka převzal Zdeněk - nutno podotknout, že ačkoli
má bohatou vodáckou historii, háčka dělal poprvé v životě a
samotného ho překvapilo když spatřil, kolik vody je vlastně
před lodí.
12,05 - na osmém kilometru
měli jsme čekat u
vody poblíž známé hospody U Rozvědčíka, ale díky informačnímu
zkratu jsme zaparkovali auta přímo u hospody a sešli jsme k vodě
pěšky. Po chvíli se nám zdálo, že slyšíme tlukot pádel
za zatáčkou, ale žádné lodě se neobjevovaly. Čekali jsme
tedy a čekali a čekali…
Po nekonečných
minutách čekání v chladu na břehu řeky se za námi náhle
objevili Zdeněk s Píťou s tím, že se vylodili před zatáčkou
cca o 50 m níže, mrznou na břehu a chtějí čaj. V tu chvíli
si Míla vzpomněla, že jsme neměli parkovat u hospody U Rozvědčíka,
ale měli jsme sjet po zpevněné cestě k řece, což jsme tedy
- sice se zpoždění, ale rychle učinili.
Dali jsme čaj a
grog a všichni se dožadovali řízku, ačkoli věděli, že k obědu
bude Halí Belí a to ještě navíc až na Višňový. Zahřívali
jsme se tedy jen tekutinami, zakusovali jsme svačinky a Láďa
si zapálil cigaretu. Ačkoli je nekuřák, nikdo se nad touto
skutečností příliš nepozastavoval, ale když upadnul do rákosí
začalo nám docházet, že zřejmě zachlastal víc než je na
lačný žaludek zdrávo - bylo 12,25 a Láďa měl mořskou nemoc z rumu
jak vyšitou.
Láďův nejistý
krok nevěstil nic dobrého a Simča zbledla jen při myšlence,
že by s ním měla jet dále na lodi. A když ji Láďa ještě
začal pobízet: “Simi, jedeme spolu,
to zvládnem,”
Simča bledla čím dál víc.
12,35 - termosky jsme nacpali do aut a
popojeli jsme k cca 1 kilometr vzdálenému rodnému domku Oty
Pavla. Místo Ládi se kormidlování nakonec ujal Honza a Láďu jsme usadili ke
mně do auta. Jen jsme vyjeli, Láďa se rozhlédnul a pronesl větu,
po níž jsem pochopila, že mořská nemoc není žádná
legrace: “Já nejsem na lodi, viď?”
Vr.: “Ne, Láďo,
nejsi, nemusíš kormidlovat!”
Chvíli byl klid, ale pak náročná konverzace pokračovala -
konečně jaké to bylo, posuďte si každý sám.
Láďa: “A kdo
jede se Simčou?” Začínalo mi být s Láďou v autě
poměrně úzko.
Vr.: “Honza.”
Chvíli byl klid.
Láďa: “Honza
jede se Simčou?”
Vr.: “Jo, Honza.”
Láďa: “Tak to je pojištěný, to je pojištěný…”
Pak už jsem s úlevou spatřila na druhém břehu bílý domek, zaparkovali jsme u řeky a Láďu jsem předala do péče Míly. Další cestu s ním jsem již odmítla absolvovat.
12,40 - 13,00 - na
devátém kilometru aneb návštěva rodného domu Oty Pavla
Čekali jsme na lodní
sekci, donutili jsme Láďu snít nějaké rohlíky a salám a ve
volných chvílích jsme zkusili přivolat převozníka, aby nás
převezl přes vodní tok k rodnému domku Oty Pavla. Převozník
ale jen na druhém břehu vyšel z domku, zjistil, že čekáme
na přívoz a bez sebemenšího zájmu převézt nás odešel
zase zpět k rozjedenému obědu. Jak jsme později zjistili
letos už s převážením skončil a z tohoto důvodu jede další
přívoz až v březnu příštího roku - důvod pádný a
snadno pochopitelný, ale alespoň mohl přívoz opatřit cedulí.
Za chvíli se
objevila lodní sekce a po zjištění situace dojeli kormidelníci
i pro nás. První se k lodi hnal samozřejmě Láďa, ale tomu
jsme návštěvu domku Oty Pavla striktně odepřeli (s ohledem
na jeho stabilitu jsme si dost dobře nedovedli představit, jak
bychom ho dostali do lodě a o skutečnosti, že by si z muzea
stejně nic nepamatoval jsme už ani nediskutovali - konečně on
si nakonec nepamatoval ani to, zda v muzeu byl nebo nebyl) a
ponechali jsme jej v péči Míly u aut.
13,15 - 16,32 - na dvanáctém kilometru
Dojeli jsme do kempu
Višňová, kde bylo naplánováno Halí Belí. Autosekce tedy
byla pověřena tím, najít v kempu vhodné místo s lavicema,
kde by se dal oběd ohřát a snít. Láďa po cestě usnul - mořská
nemoc je holt svinstvo, takže jsme ho nechali spát a popojížděli
jsme kempem sem a tam, až jsme se usnesli, že nejvhodnější
je hospoda, překvapivě otevřená i v tuto roční dobu, kdy
kempy zejí prázdnotou.
Lodní sekce proti
restauraci nenamítala nic - zvlášť když bylo zjištěno, že
na jídelním lístku je řízek. Dali si ho všichni kromě Lídy
a mě (my jsme daly přednost zabíjačkovému guláši) a
pochopitelně kromě Ládi, kterého jsme nechali spát v autě.
14,15 - venku začalo pršet a po krátké diskusi na téma moknout na lodi nebo zůstat v teploučké, suchoučké hospodě bylo rozhodnuto, že tady končíme - kromě Ládi, který byl, s ohledem na svůj stav prohlášen neusnášeníschopným, souhlasili s touto variantou všichni.
15,25 - z poobědového klidu nás náhle vyrušila
čísi slova: “A je to tady, průšvih!” A všichni jsme oknem sledovali,
jak pobledlý Láďa vystoupil z bílé Škodovky a PEVNÝM
krokem kráčel k hospodě.
“Co je dneska za den?” byla první slova, s kterými vstoupil do
místnosti a nám bylo jasné, že i když mořská nemoc zřejmě
pominula, příliš si z ní asi nepamatuje. A to jsme vůbec
netušili, že z auta vylezl se slovy “To jsem to včera
pos…”
Chvilku trvalo, než
jsme Láďu přesvědčili, že je stále ještě dneska a včera
bude až zítra (už víte jak vzniknul název socialistického dílka
o slavné Sovětské zemi ???), ale přesvědčili jsme ho. Ještě
si žaludek vypařil hovězí polévkou s česnekem, upřesnili
jsme mu některé mlhavé okamžiky dnešního dne, no a pak už
jsme jen naložili lodě - teda naložil, kdo měl co a vyjeli
jsme ku Praze.
Cestu většina zvládla
dobře - akorát Brzi odbočil hned z kempu na opačnou stranu,
ovšem svůj omyl zjistil záhy a nabral správný kurz, no a na
Křivoklátě špatně odbočila Vr. a Simča. A zatímco my jsme
se z další vesnice vrátili zpět na správnou trasu, Simča
to vzala do Prahy oklikou.
Ale protože ještě
zbyla bandaska Halí Belí, sešli jsme se večer u Oldy, za účelem
konzumace zbytků a shlédnutí videa z dnešního dne.
Halí Belí (koně v zelí)
bylo skutečně skvělé - tedy nutno přiznat, že zatím se
Olda projevil jako vynikající kuchař. Láďa se mezitím z mořské
nemoci obdivuhodně dostal, ovšem tento stav trval jen do chvíle,
než se spatřil na videu - pak jí (tedy mořské nemoci), zřejmě
ze zoufalství, propad znovu. Jen spát už nemusel v autě, ale
Simča ho odvezla domů (kde, mimochodem, pro změnu usnul u stolu s vázou
v ruce).
No a my ostatní jsme vydrželi u videa a všeho možného přes půlnoc.
Rekapitulace: | |
---|---|
Celkem se zúčastnilo: | 16 lidí |
Celkem lodí: | 5 |
Celkem aut: | 7 |
Počasí: | ačkoli byly přeháňky hlášeny na Moravě, odpoledne nás zastihnul poměrně vytrvalý déšť, t = cca 10° C |
Trasa: | autem z Prahy do Skryjí lodí ze Skryjí do kempu Višňová autem z kempu Višňová do Prahy |
Cesta: | co byste chtěli od řeky… |
VrstevniceJ
Copyright © Vrstevnice/BBCC, 1999
Datum poslední úpravy : 27. duben 2000
Copyright © BBCC, 1999